Thursday, 15 March 2018

Sistema comercial de galeões de manila


Guampedia.


Rotas comerciais de Acapulco a Manila por George Anson, 1751. Arquivo fornecido ao Wikimedia Commons por mapas geográficos raros da Geographicus.


Quando a expedição de Miguel López de Legazpi partiu para o México em 1564 com quatro navios em todo o Pacífico para reivindicar Guam e as Filipinas para o rei Filipe II de Espanha, apenas um navio retornaria para casa de Manila, o San Pablo. Sob o comando do neto de Legazpi & # 8217; Felipe de Salcedo, e navegado por Andrés de Urdaneta, o San Pablo foi o primeiro galeão espanhol a retornar com sucesso de Manila em todo o Pacífico transportando principalmente especiarias em 1565, começando assim os 250 anos longo comércio de galeões.


A rota de comércio de Manila Galleon foi um sistema economicamente poderoso de ligar a Espanha com as commodities da Ásia através do México. Ele consistiu em duas rotas separadas & # 8212; para o oeste de Acapulco para Manila e para o leste no retorno, seguindo dois cintos separados de ventos comerciais ao longo do Pacífico.


A rota para o oeste das Filipinas a partir de Acapulco começou em fevereiro ou março entre 10 a 15 graus de latitude, onde o cinturão dos ventos comerciais do nordeste levaria rapidamente os galions pelo Pacífico com tempestades infreqüentes. A rota para o oeste poderia levar navios até ao norte de 30 graus, mas a mais de 13 graus, eles passariam por Guam e as Ilhas Marianas. Um pedido real em 1668 exigiu que os galeões de Acapulco fizessem Guam um porto de escala com o estabelecimento da missão católica romana estabelecida pelo padre jesuíta, padre Diego Luis de San Vitores. Os galeões transportaram suprimentos e o situado (subsídio) do México para o governador, a missão jesuíta e a gestão colonial, enquanto comercializavam objetos metálicos, pano e outros itens para água, frutas e outras provisões frescas com o povo Chamorro. Essas transações ocorreram principalmente fora do recife porque as águas de Guam eram muito rasas. Tendo navegado por aproximadamente sessenta dias do México, os galeões tiveram outro mês de viagem antes de chegar às Filipinas.


Enquanto a passagem para o oeste do Pacífico a partir de Acapulco geralmente era considerada fácil, as dificuldades que viajavam para o leste no retorno começaram com a simples saída de Manila. A rota oriental levou o navio de Manila para as águas de Taiwan e Japão, em seguida, para a Califórnia e descer a costa para Acapulco. Os galeões tiveram que atravessar o Estreito de San Bernardino, geralmente em junho, uma vez que era considerado a melhor época do ano, e a passagem do arquipélago filipino demorava duas a quatro semanas antes de chegar ao mar aberto. Dos trinta galeões perdidos em toda a história do Manila Galleon Trade, muitos perderam durante a navegação traiçoeira das Filipinas em torno de rochas e ilhas, e através de canais com correntes perigosas e tempestades.


Uma vez limpo do estreito, o galeão seguiria de perto a rota estabelecida por Urdaneta na primeira viagem de San Pedro (1565) com pouca variação. Os galeões viajaram entre os 30-45 graus de latitude no cinturão dos ventos do oeste, passando o Japão e depois ficaram sem visão de terra por vários meses até a costa da Califórnia. O primeiro galeão de San Pablo fez pouso em San Miguel, uma das ilhas de Santa Bárbara, perto de Los Angeles. Mais tarde, os galeões demarcariam sua posição ao longo da costa superior da Califórnia, no Cabo Mendocino, Point Reyes, Farallon Islands, Point Pinos e através do Canal de Santa Barbara ao longo da costa inferior da Califórnia. Os navegadores estavam ansiosos para manter a distância da terra e estavam constantemente atentos a rochas traiçoeiras, ilhas e neblina.


Depois de meses de viagem, os galeões podem parar na missão de San José del Cabo na península da Baja California, ou em Navidad na costa de Guadalajara para a água e provisões. Quase fora dos suprimentos, o comandante Gerónimo Monteiro em 1734 parou na Baía de Bernabé e a missão de San José del Cabo e tomou ovelhas, porcos, gado e caça, bem como frutas e vegetais. Não foi até a última parte do século 18, quando a costa da Califórnia estava mais colonizada que os galeões parariam em São Francisco, Monterey e Santa Bárbara. Outras vezes, um galeão não iria tocar na terra, desde que saiu das Filipinas até a chegada ao porto de Acapulco. A perigosa e muitas vezes fatal passagem para o leste das Filipinas levaria pelo menos cinco a seis meses, embora alguns galions fossem surpreendentemente capazes de fazer a travessia para o leste em menos tempo.


Devido a uma lei real de 1593, os galeões estavam tecnicamente restritos a 300 toneladas de peso, mas um galeão pesava até 2.000 toneladas antes de sair das Filipinas. Na verdade, 1.500 toneladas eram geralmente o peso médio do galeão. A maioria dos galeões foram construídos nas Filipinas; vindos de Cebu, os navios podem transportar ouro, seda, marfim, sândalo, cobre, porcelana, almíscar, cânfora, especiarias e outros produtos da China e do Japão. Grande parte da carga nos galeões era ilegal e contrabandeada pelo comandante e oficiais subordinados do navio, o que lhes dava imensos lucros acima do salário normal. Ao retornar do México, os galeões seriam cheios de prata na forma de moedas e lingotes, bem como gemas, rendas, drogas e outros itens do México e da Espanha.


Os oficiais-mestres e suas tropas de soldados foram enviados para o oeste do México para preencher guarnições nas Filipinas, Guam e as Molucas (arquipélago da ilha na Indonésia) e foram os passageiros mais numerosos ao lado de sacerdotes e novos administradores para substituir os antigos administradores fazendo sua viagem para o leste de volta para o México e a Espanha. Enquanto os navios & # 8217; os oficiais comandantes eram geralmente espanhóis, a maioria das equipes de galeões eram malaias e filipinas que eram mal pagas em comparação com as suas homólogas espanholas. Os escravos, incluindo Chamorros das Marianas, também foram transportados pela rota comercial de qualquer direção.


O último galeão de Manila chegou em Acapulco em 1811 e o galeão Magalhães foi o último a partir de Acapulco para Manila em 1815. A Guerra da Independência do México terminou o controle espanhol do México e com ele, o comércio de Manila Galleon e o porto anual de chamada de navios de galeão nas Marianas a caminho das Filipinas.


Para leitura adicional.


Anson, George. 1974. Uma viagem ao redor do mundo. Londres: Oxford University Press, 1974.


Doty, Richard G. 1972. "The Manille Galleons". Guam Recorder, abril / setembro de 1972.


Schurz, William Lyttle. 1939. The Manila Galleon. Nova York: E. P. Dutton and Co.


Searles, P. J. 1974. "Galleons espanhóis". Guam Recorder No. 3, 1974.


"A distância a Acapulco: o pedágio da corrida turbulenta de Manila-Acapulco". O período colonial espanhol (século XVI): o dia do conquistador. Manila: Felta Book Sales, 1977-1978.


Como o comércio de galeões de Manila é significativo na história do mundo e dos Estados Unidos?


O comércio de galeão de Manila é provavelmente mais significativo na história do mundo como uma unidade do que na história dos Estados Unidos, mas tem significado para ambos. O comércio de galeões de Manila contribuiu para o que era indiscutivelmente a primeira rede comercial verdadeiramente globalizada na história. O comércio foi significativo para a história dos Estados Unidos, porque ajudou a promover o desenvolvimento da Califórnia.


Para entender.


O comércio de galeão de Manila é provavelmente mais significativo na história do mundo como uma unidade do que na história dos Estados Unidos, mas tem significado para ambos. O comércio de galeões de Manila contribuiu para o que era indiscutivelmente a primeira rede comercial verdadeiramente globalizada na história. O comércio foi significativo para a história dos Estados Unidos, porque ajudou a promover o desenvolvimento da Califórnia.


Para entender esses impactos, primeiro olhemos o que era o comércio de galeão de Manila. Este foi o comércio entre Manila, nas Ilhas Filipinas e Acapulco, na costa oeste do México. Tanto as Filipinas quanto o México eram colônias da Espanha.


O comércio de galeão de Manila começou em 1565. Os espanhóis governaram as Filipinas e o México por algumas décadas naquela época, mas ainda não encontraram uma maneira de navegar para o leste do Pacífico das Filipinas até o México. Em 1565, eles encontraram uma região em que o vento soprava para o leste, permitindo que seus velejadores cruzassem o Pacífico nessa direção.


Uma vez que isso aconteceu, foi criado um comércio global. Esta foi a primeira vez que houve contato direto entre a Ásia e as Américas. Não era possível que as mercadorias fossem das Américas para a Ásia ou a Europa, da Europa à Ásia ou das Américas, e da Ásia às Américas ou à Europa. Isso significava que, essencialmente, todo o mundo estava vinculado ao menos pelo grau de comércio. Este foi um evento importante na história mundial.


O comércio de galeões de Manila não era tão importante para a história dos Estados Unidos. Em vez disso, sua conexão com a história dos EUA é um pouco tangencial. Os ventos que explodiram para o leste através do Pacífico geralmente fizeram com que os galeões alcançassem as Américas da costa da Califórnia. O espanhol eventualmente explorou a Califórnia em busca de lugares que eles poderiam permitir que os galeões pousassem e se repassassem após a longa viagem. Isso ajudou a desenvolver a Califórnia em um grau pequeno. Isso garantiu que o espanhol teria o controle da Califórnia e que seu controle passasse para o México quando se tornasse independente. Os EUA levariam a Califórnia do México na Guerra Mexicano-Americana.


AP World History-Unit 4 (1450-1750), seção 2B.


ИГРАТЬ.


A doutrina econômica afirmando que o controle governamental do comércio exterior é de suma importância.


Uma guerra mundial que ocorreu entre, envolvendo a maioria dos grandes poderes da época e afetando a Europa, América do Norte, América Central, a costa da África Ocidental, a Índia e as Filipinas.


Uma empresa inglesa e, posteriormente, britânica, empresa comum e mega-corporação formada para prosseguir o comércio com as Índias Orientais, mas acabou por negociar principalmente algodão, seda, tintura índigo, sal, salitre, chá e ópio com o subcontinente indiano.


Um proeminente africano envolvido no movimento britânico pela abolição do tráfico de escravos que foi escravizado quando criança, comprou sua liberdade e trabalhou como autor, comerciante e explorador na América do Sul, no Caribe, no Árctico, nas colônias americanas, e o Reino Unido.


Um termo histórico que indica comércio entre três áreas.


1500s-1800: a escravização e o transporte de pessoas principalmente africanas para as colônias do Novo Mundo que ocorreram em e ao redor do Oceano Atlântico.


"Atlantic Slave Trade"


Um movimento cristão sincrético, fundado por Beatriz Kimpa Vita, formou-se no Reino do Kongo como um desenvolvimento dentro da Igreja Católica Romana no Kongo.


O primeiro rei do Império Songhai, localizado na África Ocidental, e o décimo quinto governante da Dinastia Sonni.


Uma rainha dos Reinos Ndongo e Matamba, do povo Mbundu, no sudoeste da África.


Um governante do Reino de Kongo e do primeiro de uma linha de reis vassalos portugueses.


Abagond.


500 palavras por dia no que eu quiser.


Galeões de Manila.


Um post convidado do comentador Jefe:


Os galeões de Manila (1565 a 1815) eram grandes navios espanhóis que navegaram pelo Pacífico entre a Nova Espanha (México) e as Filipinas. Permitiram que a Espanha trocasse com o Leste Asiático sem utilizar rotas comerciais portuguesas. Eles trouxeram os primeiros asiáticos a chegar na América do Norte depois de Colombo.


Em 1494, depois que Colombo confirmou a existência das Américas, o Papa dividiu as Américas entre Portugal e Espanha, que interpretavam como aplicando a todo o mundo não-cristão. Com efeito, isso deu a Portugal as rotas comerciais do Oceano Índico, enquanto a Espanha obteve algo descoberto no Oceano Pacífico.


Em 1521, Magellan descobriu uma rota para o oeste, pegando as correntes do Pacífico que vão para o oeste ao longo do equador. Nas Filipinas, na ilha de Cebu, Magalhães ordenou aos chefes locais que lhe fornecessem comida e se convertessem ao cristianismo. Lapu-Lapu lutou e matou Magalhães e a maioria dos homens dele. Apenas 18 voltaram para a Espanha com vida.


Em 1565, Andrés de Urdaneta descobriu a rota a leste navegando ao longo da corrente de Kuroshio, perto do Japão, a norte do paralelo 38 e depois pegando os ventos de um dia para levá-lo para o outro através do Pacífico. Ele pousou nas Américas, perto do Cabo Mendocino, no que agora é conhecido como Humboldt County, Califórnia. De lá, seguiu a costa sul para Acapulco, no México.


Essas descobertas levaram ao Manila Galleon Trade. O espanhol trocou com o Japão, Taiwan, província de Fujian da dinastia Ming China, Macau, Timor-Leste e as Ilhas Spice (leste da Indonésia).


A maioria dos galeões de Manila foram construídos nas Filipinas e tripulados por equipes filipinas. Os comerciantes chineses também embarcaram nesses navios, às vezes trazendo mercadorias do México de volta para a China.


As mercadorias da Ásia, ligadas à Europa, tiveram que cruzar a terra para chegar ao Oceano Atlântico. Um caminho foi em todo o México, desde Acapulco até Veracruz, no Golfo do México. O outro lado era seguir a costa sul até o Istmo do Panamá e atravessar aí. De Veracruz, os galeões espanhóis (# 8201; frota do tesouro e # 8221;) viajariam para os portos em torno do Golfo do México, incluindo a Flórida, e então dirigiam o Córrego do Golfo pelo Atlântico até a Espanha. Alguns filipinos e comerciantes chineses se juntaram aos galeões saindo de Veracruz. (Veracruz era também onde a maioria dos afro-mexicanos viviam).


Os galeões de Manila tentaram evitar o pouso perto da costa neblina e acidentada do norte da Califórnia, preferindo parar em Point Conception (perto de Santa Bárbara), ou mesmo Cabo San Lucas, na Baja California, no caminho para Acapulco. No entanto, uma estação mais permanente foi estabelecida em Monterey Bay em meados do século 18.


O primeiro registro pós-colombiano de asiáticos na América do Norte foi trazido pelos galeões de Manila:


Em 1587, os filipenses aterraram na Califórnia, na Baía do Morro, perto de San Luis Obispo, 33 anos antes do Mayflower. Em 1595, um navio de galeão naufragou perto de Point Reyes, ao norte da Baía de São Francisco; Os sobreviventes nadaram para a costa. Os artefactos chineses no México datam do século XVI; O assentamento chinês na Califórnia remonta ao menos pelo século XVII.


A palavra Filipino não existia naquela época. Muitos mexicanos se referiram a eles como & # 8220; Chino & # 8221 ;.


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Pós-navegação.


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Dang jefe. Você está postando muito. Obrigado! Adoro as informações fornecidas.


Super informativo, Jefe.


Obrigado Jefe, excelente informação.


Jefe, você realmente está trazendo isso. Muito obrigado por fornecer esta informação esclarecida. Isso é tudo que eu nunca lembro de aprender na escola e # 8212; incluindo a faculdade.


Informações fantásticas, Jefe! Lembro-me de volta na 7ª série (em San Fran, Cali) quando um menino filipino (alguém com quem cresci uP) e datado por muitos anos, foi chamado de & # 8220; Chino & # 8221; por um dos meus homeboys mexicanos - quando perguntado por que ele disse (em um tom amigável), ele respondeu: "Eu não sei, é exatamente o que minha familia (seus povos mexicanos neste caso) sempre chamou pessoal com suas características. Ninguém foi ofendido entre os dois, mas lendo o post que eu não posso ajudar a lembrar como algumas tradições e / ou rótulos podem ser transmitidos tão facilmente de geração para geração (seja bom ou ruim) sem tanto quanto um pensamento da comunidade em que ele vem!


Uau. Excelente postagem, cheia de luz e som!


Eu sempre ouvi dizer que os marinhos filipinos são alguns dos melhores que existem hoje, mas não faziam idéia de sua história.


Esta publicação é tão em camadas, e eu preciso ter que voltar para algumas vezes para saber mais.


Seja o último último desenho no artigo, mostrando as várias pessoas ao lado da porta & # 8212; de onde é o que mostra, quem é o artista?


Pergunto-me sobre o que as relações eram com os holandeses durante esse período nesta região dos Mares do Sul, pois achava que eles estavam interessados ​​em garantir monopólios comerciais em torno do mesmo tempo antes dos britânicos e franceses.


Nas Ilhas Filipinas, na Ilha de Cebu, Magalhães ordenou aos chefes locais que lhe fornecessem comida e se convertessem ao cristianismo. Lapu-Lapu lutou e matou Magalhães e a maioria dos homens dele. Apenas 18 voltaram para a Espanha com vida. # 8221;


Esta parte me fez rir um pouco, realmente você vai para a casa de alguém e diga-lhes para atendê-lo e se converter em sua religião. Só posso imaginar o que ele disse. Se eles não lutassem, eles provavelmente teriam sido escravizados. Me dê comida, converta-se para a minha religião, agora seja meu escravo, as demandas continuam crescendo, primeiro alimento e ensinando-lhes a sobreviver, depois eles se virando e querendo ser superiores.


as várias pessoas ao lado do porto - de onde é, o que mostra, quem é o artista?


Você sabe que eu coloquei esta publicação juntos há mais de um ano e eu não consigo lembrar exatamente de onde eu levantei. Lembro-me de que foi um desenho europeu de uma cidade portuária chinesa do século 17, acredito, mostrando que os europeus estavam na China naquele momento. Mas, eu posso dizer-lhe se era português ou espanhol, e qual porta na China era. Eu tinha outro desenho de comerciantes chineses nas Filipinas. Há também figuras de tamanho natural de produtos de apresentação chinesa para chefes filipinos em algum museu nas Filipinas, que remontam a algo como o século XV, mesmo antes do espanhol. É por isso que o espanhol encontrou os comerciantes chineses primeiro nas Filipinas.


Penso que os holandeses seguiram as rotas do Oceano Índico algum tempo depois dos portugueses, seguindo-os e lutando por seus assentamentos. De qualquer forma, mas no século 19, tudo isso foi discutido # 8211; todos estavam usando as linhas de transporte mundial até então.


Uma das razões pelas quais eu queria fazer esta publicação primeiro foi ilustrar a noção de como o comércio de galeões evoluiu para o comércio de escravos, tanto no Atlântico como no Pacífico. Era mais prático enviar coolies sobre o Pacífico, depois enviar navios africanos para a Costa Oeste. Wasn & # 8217; t Peru construiu (principalmente chinês) trabalho de coolie? Eu li que a abertura do Canal de Suez foi um fator importante na mudança do comércio de coolie para o Caribe e # 8211; muito mais fácil de enviar índios e chineses para o Caribe, e alguns dos coolies chineses para o SE dos EUA também vieram dessa maneira, ou indiretamente dessa forma através do Caribe, em vez do lado do Pacífico.


Ainda precisamos de postagens.


& # 8211; o Comércio Coolie; e.


& # 8211; a Transpacific Slave trade.


Mas, eu não estou fazendo essas 😛


Você vai para a casa de alguém e diga-lhes para atendê-lo e se converter em sua religião. Só posso imaginar o que ele disse. Se eles não lutassem, provavelmente eles teriam sido escravizados.


Isn & # 8217; t que o que aconteceu de qualquer maneira? Os espanhóis voltaram e se estabeleceram lá, exigiram que os filipinos os servissem e os convertisse no cristianismo em 350 anos. Eles até enviaram filipinos no exterior para serem escravos em suas colônias.


Então, a religião das Filipinas é o cristianismo por toda parte? Sempre me perguntei isso. Eu nunca pedi meus amigos filipinos.


Não é completamente cristão por toda parte. Cerca de 90% são cristãos (80% dos quais são católicos) e 6-8% muçulmanos. As pessoas também praticam crenças populares tradicionais, budismo, taoísmo, hinduísmo, mesmo o judaísmo. Mas é um estado secular, e nem todas as pessoas são necessariamente religiosas.


A maioria dos muçulmanos está concentrada em seções no terço ocidental de Mindanao, a maior ilha do sul. Dito isto, as Filipinas são a terceira maior nação católica do mundo depois do Brasil e do México. Alguma chance para um papa filipino?


Há apenas algumas coisas que são ditas com mau gosto e essa declaração é uma.


Eu adoraria dizer que as chances são altas para um papa filipino, mas temo que não estejam abertas a isso. Fiquei chocado ao saber que, mesmo nas Filipinas, o presidente da missão da igreja era branco. Se eles não puderem lhes permitir papéis espirituais tão importantes nos limites de seu próprio país, então temo que não sejam tão felizes em permitir que um seja papa.


Os seus filipinos são amigos americanos ou criados nos EUA? Talvez nem sempre seja apropriado perguntar aos americanos de ascendência filipina sobre um país se tiverem pouca experiência direta com ele ou se eles não o estudaram em detalhes. Caso contrário, você pode colocá-los no local e criar uma situação embaraçosa.


Se você não sabe o que quero dizer, imagine pedir uma 4ª geração chinesa-americana se os chineses comem cães, ou se os chineses são cristãos ou budistas. Mesmo uma primeira geração de imigrantes pode achar incômodo.


Para lidar com esse problema, talvez seja melhor confirmar algumas coisas sobre eles primeiro para garantir que eles se sintam confortáveis ​​respondendo suas perguntas. Além disso, mesmo alguns filipinos nativos viajaram por todo o país. Eles podem estar cientes das minorias muçulmanas, mas talvez nunca as tenham visto ou saibam onde elas moram. Claro, você sempre pode pedir às pessoas suas opiniões.


Eu tinha um companheiro de quarto por 4 anos que foi um antigo pesquisador do Centro Cultural das Filipinas (CCP) em Manila. Ele fez pesquisa de campo sobre o Badjao que morou em Tawi Tawi no extremo oeste de Mindanao e criou uma exposição permanente no CCP, que visitei na minha primeira viagem às Filipinas. Talvez alguém que trabalhou em uma área como essa possa responder a questões culturais específicas se você chegar muito longe.


Uma subtração da novela "Shogun & # 8221; (uma leitura fantástica) diz respeito a um capitão de navio inglês que aprendeu sobre o Galeão de Manila enquanto naufraga no Japão e tenta encaminha a ajuda de um poderoso rei da guerra japonês na construção de um novo navio para caçar o Manila Galleon. O sucesso do comércio de Manila Galleon foi crucial para a economia espanhola da época.


Eles nasceram e cresceram nas Filipinas. Eles imigram aqui cerca de 6 anos atrás, então ficamos muito perto há muito tempo. Amizade no primeiro encontro, eu acho que você pode dizer. Nós falamos brevemente sobre outros cristãos, mas em sua área particular, ela não teve altos cumprimentos para eles.


Uma das principais razões pelas quais eu perguntei é porque honestamente pensei que não tinham nenhuma religião cultural especial. Pelo menos um que não estava ligado ao cristianismo.


Eu estava me referindo ao seu comentário em relação ao fato de estar com um mau gosto. Há muito mais para as Filipinas do que simplesmente suas celebridades. Há uma história rica e um grande grupo de pessoas. Acho que é um pouco irritante que você escolha agora ser tolo.


O mais excelente, como de costume, Jefe. Eu admiro especialmente que você, um americano de europeu e europeu, Descendente chinesa, pesquisaria e escrevesse um artigo que, em sua maior parte, diz respeito aos filipinos / Filipinas, um patrimônio cultural asiático que não é o seu.


Obrigado, e Kudos para você também.


Eu * * meio * adotou as Filipinas como minha segunda (ou devo dizer 3ª ou 4ª pr 5ª) herança cultural.


& # 8211; Minha madrinha (ninang) é filipino-americana. Desde que meus pais morreram, eu vou visitar e ficar com ela quando eu voltar para a área DC. Eu já visitei seu irmão na Califórnia e sua filha quando ela estava morando no Havaí. Suas filhas cuidam de mim quando eu era criança pequena.


& # 8211; Meu pai costumava ir às salas de dança com seus amigos filipinos quando ele era jovem; Ele tinha mais amigos filipinos do que amigos chineses quando estava crescendo.


& # 8211; Eu estava diretamente envolvido em um Ensino Cultural filipino em Nova York e fiz performances com eles.


& # 8211; Eu tinha companheiros de quarto filipinos (das Filipinas) quando morava em Nova York e assisti a muitos eventos sociais com eles.


& # 8211; Vá para as Filipinas 2-4 vezes por ano e # 8211; já gastou um mês inteiro em Cebu este ano. Eu fui todo o caminho de Luzon para Mindanao para Palawan.


& # 8211; viveu em um bairro em Nova York que era 1/3 filipino-americano.


& # 8211; Peguei Tagalog e estou tentando aprender mais Cebuano / Visaya agora.


Eu nunca pensei em filipinos como uma cultura separada de uma que eu pudesse participar desde que eu nasci. É por isso que fiquei realmente surpreso quando Randy me disse que ele tinha o direito de comentar sobre filipinos e não deveria ter uma opinião válida sobre uma cultura que não conheço.


E é uma razão pela qual eu sinto sensibilidade, digamos, aos Distúrbios e assassinatos de homens filipino-americanos que dançavam com mulheres brancas. Meu pai costumava ir às casas de dança com filipinos. Meus pais me contaram muitas histórias sobre o que aconteceu com elas.


Todos os bairros que vivi em crescer se tornaram predominantemente maioria negros. Também vivi na maioria dos bairros latinos. Fui a uma universidade que era meio judaica. Minha mãe é de uma pequena cidade no Alabama. Eu vejo tudo isso como parte do meu plano de fundo com o qual cresci.


De qualquer forma, o ponto principal desta postagem não era sobre a história filipino-americana, mas sobre a origem das rotas comerciais Transpacific, algo que os americanos * ALL * conheceriam.


Uma das principais razões pelas quais eu perguntei é porque honestamente pensei que não tinham nenhuma religião cultural especial. Pelo menos um que não estava ligado ao cristianismo.


Se você for às Filipinas, ou às comunidades filipinas nos EUA, você verá que muita vida familiar está conectada diretamente à Igreja Católica. Os principais feriados nas Filipinas seguem a religião cristã. Além da Semana Santa / Páscoa e Natal, eles também observam o Dia de Todos os Santos em 1 de novembro.


Talvez 10% dos filipinos sejam cristãos não-católicos. O maior é Iglesia ni Cristo (Igreja de Cristo), mas você pode encontrar filipinos seguindo todo tipo de denominações diferentes.


Se você viajar pelas Filipinas, você verá algumas mesquitas, especialmente. em Mindanao. Eu também encontrei T & # 8217; boli e outros grupos não-cristãos que praticam religiões populares, especialmente. em Mindanao, mas acho que também em Luzon.


Mas nem todos os filipinos são religiosos. Eu acho que é o mesmo que os americanos. Alguns são muito religiosos e alguns não são religiosos. Mas há mais católicos nas Filipinas do que em todo o país.


Jefe, re desenho na parte inferior da sua postagem:


& # 8230; O desenho europeu de uma cidade portuária chinesa do século 17, eu acredito, mostrando que os europeus estavam na China naquela época e # 8230;


Para mim, o desenho também parece refletir algo que era habitual durante a era nos portos chineses (e japoneses): relações controladas entre os europeus e os chineses / japoneses.


Por isso, quero dizer, os estrangeiros foram confinados às cidades portuárias do Extremo Oriente, e não ao interior. Então, era um mundo em que a Europa estava em déficit comercial, buscando atender o sistema de comércio sofisticado e preexistente da Ásia, quando os europeus chegaram, um sistema que a Ásia e a Europa não controlavam.


Embora você diga que os comerciantes chineses também embarcarão nesses navios, às vezes trazendo mercadorias do México de volta para a China e # 8221; & # 8212; Eu me pergunto o que esses bens eram? Talvez relogios, espelhos, produtos de vidro ou outros, porque não havia importação de massa comum de bens ocidentais na China.


Eu sempre tive a impressão de que esse comércio era a troca de produtos chineses (ou filipinos) por prata de minas peruanas e mexicanas.


Em parte, pelo menos.


Obrigado pela informação. Eu realmente ouço coisas muito boas sobre as Filipinas e estou ansioso para ir.


Obrigado por compartilhar seu trem de pensamento, mas nesta fase, eu também tenho mais perguntas do que respostas.


Sim, os estrangeiros foram confinados a portos como Macau, Cantão (Cantão), que é o rio das pérolas da costa, Swatow (Shantou) e Amoy (Xiamen). HK não apareceu em cena até o século XIX. E o sistema de comércio dentro da Ásia já estava no auge quando os europeus chegaram.


Concordo que o comércio com a Espanha era amplamente unilateral. Os Galleons trouxeram bens chineses (seda, chá) para a Europa e voltaram para a Ásia com a Prata. Claro que não era 100%, mas eu preciso (ou alguém pode) fazer mais pesquisas para descobrir exatamente qual era o conteúdo. Os naufrágios no fundo do Mar da China Meridional descobriram principalmente artefactos chineses e prata espanhola. Talvez também possamos dar uma olhada nos artigos no comércio da Silk Road, que ligou a Ásia à Europa.


Também quero saber mais sobre o sistema Canton.


Eu suspeito que a China não estava interessada em negociar muito com países ocidentais, então pouca importação em massa de bens ocidentais entrou na China. Esta poderia ter sido uma das razões que começaram a Guerra do Ópio & # 8211; se a China não comprasse bens ocidentais, então o Ocidente precisava iniciar a demanda por bens ocidentais na China. Às vezes, eu sinto que estamos repetindo a história novamente hoje. ha-ha.


Mas você trouxe outro ponto e # 8211; Prata do México, Peru e outras partes da América do Sul. Quem trabalhou essas minas? coolies? Minha principal idéia era criar o comércio de galeões transpacificos como precursor do tráfico de escravos transpacificos.


Eu sinto que você está certo sobre coolies da China trabalhando nas minas de prata peruanas.


Os espanhóis os chamavam de colonos asiáticos.


Quando os nativos americanos estavam acostumados a minar a prata, e seus números diminuíram rapidamente das condições de trabalho mortíferas, os africanos escravizados eram usados. Após a abolição da escravidão, os trabalhadores contratados chineses foram enviados em condições terríveis, antes de serem vendidos ao melhor postor e mantidos em diferentes graus de escravidão desumanizadora, um pouco como os africanos antes deles.


Como os africanos antes deles, os coolies provavelmente eram usados ​​como mulas, embora os seres humanos durassem mais do que as mulas # 8212; As mulas morreram tipicamente após apenas algumas semanas de trabalho de mineração brutal. Os seres humanos duram alguns meses.


Muitas vezes, os mineiros passaram semanas subterrâneas, causando a morte de muitos da exposição. Para remover a prata do minério, as pedras ricas em prata foram esmagadas em pó. Foi adicionado mercúrio ao pó e a mistura foi aquecida para extrair a prata. Muitos mineiros sofreram envenenamento como resultado da respiração dos vapores letais ... & # 8221;


Hoje em dia, nas minas de prata da Bolívia, que melhoraram muito e métodos de poupança de prata do terreno, o trabalho ainda é perigoso.


Qualquer jovem que continue trabalhando nas minas até a idade adulta não pode esperar uma longa vida. A maioria dos mineiros desenvolve silicose, uma doença pulmonar causada por pedaços de sílica que se encaixam profundamente no tecido solto e morreu por isso.


A expectativa de vida de um mineiro Potosí é de cerca de 40 anos.


Não tenho a impressão de que # 8220; mais & # 8221; de prata da Nova Espanha acabou na China, no entanto, pelo que eu acho, a maior parte da prata que a China acumulou (e usada para monetização, moeda de metal) foi extraída no Japão. (fish. miracle. ne. jp/silver/english/role. html)


Jefe Então, quais são os seus pensamentos sobre a explicação de que os filipinos estão sendo rotulados como "# 82020" Chinos / Chinese & # 8221 ;? Você já ouviu alguma opinião de alguém sobre este tópico (em um nível pessoal), como eu fiz? Tenho curiosidade sobre como outros povos se sentiram sobre esse ponto de vista (equivocado).


Parece que você gosta de aprofundar cada vez mais nesta questão do comércio de coolies. Como você está aprendendo muito sobre isso, por que não faz uma postagem completa.


Sugeri a Abagond há mais de um ano que ele deveria fazer alguma coisa sobre a Transpacific Slave Trade ou o Trade Coolie. A maneira como ele escreveu pareceu que todos os escravos nas Américas vieram da África. I knew that that wasn’t 100% correct and once I started to look into it, I saw that the Transpacific coolie trade witnessed a many hundreds of thousands coolies across the Pacific, most notably to Peru, Mexico and the USA. There was some across the Atlantic from Asia to the Caribbean too, but it really exploded after the Suez Canal was opened in 1869 which shaved off weeks from the trip.


In fact, the explosive growth of the coolie trade followed right after countries started to ban.


If you look at the global Coolie trade, including both the Atlantic and Pacific and Indian Ocean into the Americas, Africa, the Indian Ocean and SE Asia, I think that it was arguably even more extensive than the Middle Passage, in both numbers and in time period. It lasted well into the 20th century, and by some reckoning, still going on today (of course they do not call them coolies anymore).


And regarding the argument that it was not comparable to the African slave trade, I found more similarities than differences, e. g.,


& # 8211; They were crammed into “slave” ships with high mortality (the diagrams of some of those ships do not look much different than the African slave ships)


& # 8211; They were forced into indentured servitude, many with no chance of escaping their predicament.


& # 8211; some were traded among different “employers”


& # 8211; (As you mentioned), they were often worked to death.


There are differences:


& # 8211; in many cases, they brought mostly men and few women. Only in some of the locations did they bring women later.


& # 8211; even if some coolies were locked into indentured servitude for life, they would not transfer it to their children.


& # 8211; with few women, at least in the beginning, the “employers” did not create new generations of coolies by making females pregnant.


& # 8211; The descendants of the 19th century Asian coolies are often no longer recognizably Asian. Their modern day descendants are more likely to be white, black, or mestizo (or in South Africa, into “Cape Coloureds”).


& # 8211; those places that have populations that are recognizably Asian today and are descendant from 19th century coolies had a lot of women transported also.


In a post from a few years ago, Abagond mentioned that DNA testing revealed that African-Americans were about 3% Asian and 3-4% Native American, but he believed that the Asian ancestry must be Native American.


Discordo. I already found out that there are hundreds of thousands of blacks who are descendant from 19th century Chinese in the USA alone. Some also have Japanese or Filipino ancestry. At least 20% of Peruvians are party of Chinese descent. I suspect there is a considerable amount of Asian ancestry in modern day Mexicans. And I know many cases where Chinese fathers sent their part-Mexican, part-Peruvian, part - Jamaican (and yes, part-white and part-black from the USA) children, particularly sons, back to China to get educated and even find a Chinese wife. Some of them came back to the Americas, some did not. I worked with a lady in HK who had a Chinese-Mexican grandfather, but had two families, one with a Chinese wife, one with a Mexican wife. He brought the sons of the ones with the Chinese wife to HK. She is 7/8 Chinese, and finally connected about 10 years ago with her Mexican aunts and uncles and first cousins who are 1/4 and 1/8 Chinese respectively.


The silver trade is another interesting topic. Maybe you can follow up on that?


I don’t know about writing anything like that.


I don’t that much about coolie slavery. I still haven’t read the books I’d like to about this form of slavery in the New World. I do agree with you though, that the way Abagond has sometimes written about slavery, one would think that the slaves in the Americas came exclusively from Africa.


This causes it a little dismay as the Chinese and Indian coolies in my family and many, many other people, remain ever in silence, and invisible.


Especially when you consider this:


If you look at the global Coolie trade, including both the Atlantic and Pacific and Indian Ocean into the Americas, Africa, the Indian Ocean and SE Asia, I think that it was arguably even more extensive than the Middle Passage, in both numbers and in time period…


There differences to enslaved Africans, though, are intriguing: factors like these:


& # 8211; with few women, at least in the beginning, the “employers” did not create new generations of coolies by making females pregnant.


& # 8211; The descendants of the 19th century Asian coolies are often no longer recognizably Asian. Their modern day descendants are more likely to be white, black, or mestizo…


& # 8211; those places that have populations that are recognizably Asian today and are descendant from 19th century coolies had a lot of women transported..


it raises some questions about “coolie women”, in comparison to what we know of way the African woman labour AND reproductive capacities were employed and interpreted in the Americans.


I am also curious how come Abagond would classify the 3% Asian DNA as Native American. Why is Asian ancestry so readily dismissed / subsumed in this way? Do you call you concluded it might be a kind of confirmation bias when the discussion of non-white inter-racial couples came up on the Inter-racial Relationships’ thread? It was thought that IRRs of that kind (that exclude white people) don’t exist because when they were seen…they weren’t seen!


I remember touching on this custom among black people with another commenter, Ebonymonroe.


There was also some discussion about the experience of coolie women on the ships. Mentioned about half way down here:


*do you recall you concluded it might be a kind of confirmation bias…


Indeed, Bulanik, it raises more questions than answers, and I wish I knew more too. Unfortunately, this whole history has been erased from our education.


One thing I do know. & # 8211; The Slave trade to the Americas was not just from Africa, many hundreds of thousands, if not millions, were imported from Asia to the Americas too. They also brought Asian Coolies to Africa and around southeast Asia, which explains why half the population in the Malay Peninsula, Mauritius, etc. is half Chinese or Indian, It explains why Guyana has more people of Indian descent than African descent. It helps explains why African-Americans have 3% Asian (relatively recent) DNA. It involved many millions of people and went on for several more centuries than the African slave trade.


But, if you were to read US history textbooks, or even Abagond’s blog, you would have no inkling that it even happened in the first place, esp. if he simply wrote off the Asian ancestry in modern day African-Americans and not try to find out how and why. One of my attractions to Abagond’s blog was his mission to set history right. Well, that includes giving the Asian Slave / coolie trade its just recognition. Maybe we have to have someone who is descendant from them to research the family tree, and write something about the coolie trade to the Americas and about the relationship between African descendant people and Asian coolies.


Actually, I think I might have found a blog site of someone who writes on race relations, who is doing that to some extent. She is black American, but can trace part of her ancestry to 19th century Chinese and Japanese labourers. Need to find it again.


Mz. Nikita – tried to reply to you, but some reason the post is not being accepted.


Mz Nikita, I suggested you take a look at Wikipedia’s article on Chinese Peruvians. They talk a little bit about the use of the word “Chino” há.


.. if you were to read US history textbooks, or even Abagond’s blog, you would have no inkling that it even happened in the first place, esp. if he simply wrote off the Asian ancestry in modern day African-Americans and not try to find out how and why. One of my attractions to Abagond’s blog was his mission to set history right. Well, that includes giving the Asian Slave / coolie trade its just recognition.


Inexorably we don’t know what we missed if we never had it.


And, then when one notices The Invisibility and The Silence, and starts tapping and tapping, questions such as “why is this being ignored and subsumed into blackness or whiteness and thus, non-existence” begin to appear…


I recall the first weeks of visiting this blog and visiting the thread called Jamaica. It says?


The British took Jamaica from the Spanish in 1655 to grow sugar, making it one of the sugar islands worked by black slaves…


…Jamaicans come mainly from the Guinea coast in West Africa, especially from what is now known as Ghana and Nigeria. The British brought them to Jamaica to work as slaves for the sugar planters. Some of the slaves ran away to live as free men in the mountains. They are called the Maroons. In 1838 the British freed all the slaves.


…Most Jamaicans are Christians, mainly Protestants. Religion is taken more seriously than it is in North America.


…A few practise the old African black magic called obeah, which works through evil spirits. It comes from the Yoruba in Africa and is something like the voodoo of Haiti.


…Some Jamaicans, though not many, are Rastafarians. They smoke marijuana, read the Bible, believe in God, do not eat pork, do not comb or cut their hair (but wash it, thus the dreadlocks) and say that Haile Selassie, who ruled Ethiopia in the middle 1900s, was the Second Coming of Christ. Reggae music grew out of Rastafarianism.


All of that is true, and said in 500 words.


I made a comment (now deleted) to say that Africans weren’t the only Jamaicans. They were Asians, too. But there was no answer and “Jamaican” is considered another way of say “black person” by many. Granted — the Asians there ARE a minority group, but they are not, in fact, non-existent.


At times I’ve seen Herneith, for instance, talk about black people, whether they be Ghanaians, Jamaicans, etc., and no one asks if she means a Jamaican could be anyone of Asian-descent. That would just be SILLY.


It tells that there remains a large missing piece to the understanding of slavery and race in the Americas.


Bulanik, I refer to your quote from Abagond’s entry.


In 1838 the British freed all the slaves.


Maybe it would take another 10-20 words to say that, after 1838, the British continued to import Asian (“coolie”) labourers from India and China until the early 20th century, and their descendants form almost 4% of the population.


The history of Asian Jamaicans becomes omitted with just a bit of oversight. Given his West Indian background, I thought he would not have just merely forgotten about it. Maybe this is consistent with his strong belief that American blacks could not possibly have as much Asian ancestry as Native American ancestry.


Even Tiger Woods has Chinese ancestry (not to mention European ancestry) on BOTH his parents’ lados. His Dad is also part Chinese.


One of my closest friends is descended of Hakka Chinese from Bao’an, which is what Shenzhen used to be called. His grandfather’s siblings migrated to Jamaica about 100 years ago, and some married blacks. One of his 1/2 black father’s cousin was sent back to China to get educated (and ended up marrying a Chinese woman), but most of his second cousins in Jamaica are 1/4 Chinese and their kids, which would be becoming adults now, could be as little as 1/8 Chinese.


Actually, that is what happened more or less to the history of Asian-Americans as long as people prefer to believe that they are almost all new immigrants, and therefore foreigners NOT part of US history. Their history gets erased.


The silver trade is another interesting topic. Maybe you can follow up on that?


When I said earlier that I’m not under the impression that “most” of silver from New Spain ended up in China…most of the silver that China accrued…was mined in Japan, I said so because I believe the Asian side of the story of silver has been left out a bit.


This is not so different from the idea that although the Spanish were supposedly lured to the Americas, or Indies, by gold, they were in fact made rich by silver. History tells it lop-sidedly. As though Europe were the centre of the worold. In the case of trade, what your post shows is that economic modernity did NOT emerge out of a special brand of Western European dynamism. What it shows is that Europe was actually more of slow-developer and that there was a world economy that was densely integrated since the 16th century!


Actually, when the Basque explorers pronounced Manila the capital of New Spain, this could have been the starting point of what we now consider World Trade, because it was at this point at which maritime routes were established between the 4 continents. Another of looking at it: Spain may not have become the world power of the time if it had not been for China’s appetite for silver. The Spanish needed Africans to dig out the silver from the mines, and the Spanish may have exchanged some of that silver in exchange for the slaves…


I only know drips and drabs about silver in Asia’s trade or history.


But going by general info about Japan’s history of silver mining, Japanese silver supplied a third of the world’s silver up until the 1690s and that ended up in China. It tailed off after that, and gradually Mexico would become the biggest exporter in the Americas after Bolivia’s and Peru’s supplies waned. (Iwami Ginzan is now on the Unesco World Heritage list:whc. unesco/en/list/1246)


The mine in Japan featured “routes used to transport silver ore to the coast, and port towns from where it was shipped to Korea and China.”


And as we established earlier — Japan’s Edo Period (1603 to 1868) was a time of enforced isolation (Sakoku) and this isolation “impeded the introduction of technologies developed in Europe during the Industrial Revolution” from coming into Japan’s mining industry, and perhaps prolonging it.


Something which seems to be taken for granted in looking at this is that, China’s population must have always been huge, or grew greatly during this period. Why did their government need so much silver for?


Note the rise in population at this time, about a third of the way down:


Was there environmental change in China at this time? How did the Chinese population change?


Instead of the looking at graphs, I decided to read the text! RI MUITO.


The answer is that the population expanded in China due:


The introduction of higher-yielding rice seeds and earlier ripening varieties of rice increased productivity from existing intensively tilled fields.


…Of great significance during this period was the introduction of new crops into Chinese cropping patterns. Especially noteworthy was the acceptance of a range of New World crops that had come to Asia from the Americas via the Spanish colonizers. These new crops — corn, sweet potatoes, and peanuts, especially — were all non-competitive with common grain crops because they could be grown in marginal areas such as on hill slopes and where soils were dry or sandy.


Increased ability to produce food was aided also by continuing attention to improving irrigation, creating level land via terracing, grain storage, and improvements in tools and organic fertilizers…


This is all very interesting. I bet that it is not covered much in world history as it is taught in Europe, the Americas, or Asia.


Maize, Sweet Potatoes and Peanuts are all big crops in both the Philippines and China (not to mention tobacco). It makes sense that a population explosion could occur after the introduction of new crops. And many of the New World Crops are probably more suitable to be grown in Asia rather than Europe.


Maybe the trade FROM Asia simply involved more HUMAN cargo.


One reason I wanted to do this post first was to illustrate the notion how the galleon trade evolved into the slave trade, in both the Atlantic and the Pacific.


This subject is far bigger than first glance, and some of the things you’ve said have made me pause. Althogether, this a big subject that has been made habitually and artificially small.


When you think about the location of the Philippines so near to China, the size of the archipelago, the existence and potential for cultural exchange and maritime routes — this area could have outstripped the expansion of the West Indies and slave trade there, couldn’t it?


But Manila or the Philippines was never a Viceroyalty of Spain, just a periphery, a territory. Mas por que?


As a territory, was it too jealously guarded and fought over for that kind of expansion? The ambitious Dutch were there. The possessive Portuguese were there. There were other forces at play.


On reflection, they may have had a plentiful supply of slaves already to tap into. Slavery and Islam have been talked about now and again sometimes on this blog, but although this form of slavery has been discussed mainly in relation to Africans, Asia and Asians have rarely been mentioned in this context. I only realised the potential magnitude of Asia’s slave trade when I first discovered who and what Cape Malays were: Indonesian slaves freighted to South Africa, and the seed-bearers of Islam in that country.


It was from a South African Muslim that I first learned that slavery was integral to the Islamised parts of Southeast Asia, and the products of this labour force ended up in trade with China. I recall another Chinese friend of mine once saying how good bird’s nest soup was. I had never heard of such a thing! and being even more surprised to discover that the harvesting of these nests (from Borneo) had probably been the traditional task of slaves. Then, that apart from “agricultural” products like these, slaves — especially female ones — were sought — violently abducted — not only for their labour but also, for use and sale as cucubines. Of course, where ever there are numbers of concubines, there are probably eunuchs, too. Well, at least at one time — in that setting.


Islamic-type of slavery did not start off as the organised criminal-capitalist trafficking it came to eventually be — but it lay the seeds of it. Ethnicity after ethnicity were targeted for slave-raids and hunted down. I don’t know if any study has been done that charts the numbers, regions, populations and timelines.


These days, there are millions of slaves in this region of Southeast Asia — in fact you mentioned modern day slavery in another thread, among millions.


I knew what you meant…Southeast Asia alone has various different kinds of coerced slavery. But, whatever of the Muslims of the those times called slavery — whether “sultanate” slavery, regulated by concomitant laws to humanise it or not — it still set the precedent and normalisation (?) for what came to be throughout the centuries what it exists now.


Jefe, I hve a comment in mod. about slavery during the time of galleons, but apart from coolies, what do you know about the slave trade in Southeast Asia? Obviously it still goes on and affects millions of enslaved people, but I am trying to piece together a basic jigsaw of it…


It’s funny, but now I am working in Corporate Social Responsibility now and auditing social systems of factories across Asia. I also have been attending seminars about human trafficking and bringing people into forced bonded labour. It is rife in SE Asia, but not only there. There are more slaves today than there have ever been.


I think Malaysia is a hotspot. The factories there cannot get enough workers so I believe there is considerable trafficking into the country.


Lifelong indentured servitude and and capture and enslavement of people (a la Solomon Northrup) is still going on today, unfortunately, and at a much larger scale than ever.


I certainly do not have all the pieces, but what piece are you trying to find?


My reply is in moderation too.


My post from 02.20 is still in moderation.


Bulanik, Hi, your post came out of moderation.


Yes, This topic is enormous. Maybe we should put it at the coolie trade once that one, if ever, is up.


The Treaty of Tordesillas basically split up South America. It did not split up Asia. But Spain later claimed it did and drew up the Treaty of Zaragoza. But the Philippines lay west of that line, so technically belonged to Portugal. But it seems like it was poorly enforced, and Spain seized it. Portugal first explored Taiwan (Formosa), but the Spanish and Dutch carved their own pieces out of it. It seems like the Spanish did not have the resources to defend their claim.


Taiwan did not have that many Han Chinese when the Dutch first occupied Taiwan. The Dutch encouraged large immigration of young males from Fujian province to work for them. So maybe it was the Dutch that actually caused Taiwan to be populated by Chinese who would eventually rise up and defeat them.


I am not sure how the Spanish and the Dutch divided the line between the Philippines and Indonesia, or the line between British Malaya and the Dutch East Indies. It is not a natural boundary line. So much I don’t know.


China expressly halted Europeans from entering into the interior of China.


Maybe one difference between SE Asia and the Caribbean was that the Europeans, failing to make slaves of the Native Americans, killed them off or drove them out and made room for African slaves (which is much closer to the Caribbean). In Asia, they continued making slaves of other Asians and did not import Africans into Asia. So they imported Chinese from Mainland china to Taiwan, the Malay Peninsula (where they also brought Indians) and to the Philippines.


Asians were imported as slaves into South Africa. and yes, The nest Materials for Birds nest soup relished in China are harvested from the Philippines and Indonesia, probably needing slave labour to harvest. and I am sure slavery and the spread of Islam is no casual connection.


There is no shortage of subject material here. But I am sure the Asian slave trade eclipsed any African slave trade manifold. And it is still going on today, even on a bigger scale in numerical terms.


But for THIS month’s theme, we also need to learn something about how the Asian coolie trade impacted the United States .


Jefe, thank you for explaining that slavery aspect. I didn’t realise any of that. Only just starting to join up some very disparate dots!


I haven’t thought about the impact and import of the coolie trade on the US as yet. The subject is so unwieldy, so vast, and the occurrence over such a long period. I have to yet to get my head around it…it’s also part of my family’s history. And that’s certainly not been something that I have properly understood in its wider context.


You know I read somewhere before that modern Taiwanese have some Dutch DNA (in addition to Austronesian Aboriginal DNA) in their ancestry. I wonder how the society treated those 17th century Dutch-chinese children – were they given power over the slaves from Fujian, or were they treated as slaves. I doubt many were taken back to Holland. The history is totally subsumed and may be difficult to ever know.


Many, but not all of the 19th Chinese immigrants to the USA were “coolies” (the term we can use to mean Asian slave). Chinese came to the USA for a variety of reasons, some of which include running businesses. But of course, many came as coolies. You might be interested to learn that the USA passed the “Coolie Act” in 1862:


meaning that after 1862, Chinese immigrants to the USA had to be hired on labour contracts, further bolstered by the Burlingame Treaty with China in 1868.


Of course, “coolie” is just a name. Many Chinese labourers after 1862 came as debt-induced bonded labour or indentured servant, while US employers often reneged on their contracts. The treatment is not much different from slave. But you will notice that the Chinese Exclusion Act (1882) refers to Chinese laborer, not Chinese coolie.


Of course, “coolie” is just a name.


No, not exactly and not at all.


In some places it can be used as an epithet to tormet and demean.


In the Caribbean islands, it is used to describe people of Indian-descent, the descendents of indentured servants after African slavery ended.


It can be used as a term of endearment, true, but if you have been on the receiving end of the violence of being called “A Coolie”, it simply isn’t just another word for “Asian slave”.


Me desculpe por isso. I used it in a context that could be mis-interpreted.


I meant in the context of the 1862 US law itself. The fact that the US banned the coolie trade does not mean that it did not continue under a different name (e. g., forced indentured labour from China or other parts of Asia).


Of course, coolie has a deep meaning across the world. Originally of Indian origin, there is a similar word in several dozen languages across the world. The meaning is essentially the same as “Asian slave” or refers to that.


Jefe Thanks a lot for the reference point (link), even though I didn’t see the full extent of your previous post that you sent to me earlier(?) Will dig into this, more! 😀


“Most Manila galleons were built in the Philippines and manned by Filipino crews.” & # 8211; This rings a bell. Most European vessels nowadays (wherever they may actually flagged, but owned by European companies) often are manned by Philippine crews today, at last when it comes to the hardest chores. The captains or officers typically still are of European extraction.


That is intriguing. My family went on a cruise for vacation in the waters around Europe and the staff was heavily Filipino. I wonder if that’s related.


There is an official historical marker in Morry Bay California.


Historical Landmark, declared by the Filipino American National Historical Society, California Central Coast Chapter, Dedicated October 21, 1995.


During the Manila-Acapulco Galleon Trade era from 1565 to 1815 Spanish galleons crossed the pacific between the Philippines and Mexico. On October 18, 1587, the Manila Galleon Nuestra Senora de Esperanza commanded by Pedro de Unamuno entered Morro Bay near here. A landing party was sent to shore which included Luzon Indios, marking the first landing of Filipinos in the continental United States. The landing party took official possession of the area for Spain by putting up a cross made of branches. The group was attacked by native Indians two days later, and one of the Filipinos was killed. Unamuno and his crew gave up further exploration of this part of the coast.


Historical Landmark Declared by the.


Filipino American National Historical Society.


California Central Coast Chapter.


Dedicated October 21, 1995.


I’m always impressed by your depth of knowledge. I have briefly heard of the Manila galleons through my parents. When I was a child, they told me that it was not true the Pilgrims landed in America first. And it’s plain to see, Asians have already made their mark even then. Now I have to ask, are you sure you don’t have Filipino in you? 😛 You’d made a great honorary Filipino. 😎


Sorry for taking so long to reply.


The question I ask is … why do Filipinos learn this in their history classes but Americans do not?


Just read that Magellan died in Cebu 495 years ago TODAY.


I have been both to the monument to him in Punta Arenas, Chile, as well as Cebu, Philippines. (Actually, the one in the Philippines is for Lapu-Lapu, who killed him, but his statue is still there nevertheless.)


Muito interessante. Recently we tested my father’s Y-DNA. Records we have found, through genealogical research, indicate that my father’s paternal side has been in Mexico for at least 200 years. We were surprised to learn that my dad is of the Y-DNA haplogroup O, which is a predominantly Asian haplogroup. I believe that the history of events and trade routes in your article are perhaps a key piece of the puzzle of my father’s ancestral roots.


Manila galleon.


Manila galleon , Spanish sailing vessel that made an annual round trip (one vessel per year) across the Pacific between Manila, in the Philippines, and Acapulco, in present Mexico, during the period 1565–1815. They were the sole means of communication between Spain and its Philippine colony and served as an economic lifeline for the Spaniards in Manila.


During the heyday of the galleon trade, Manila became one of the world’s great ports, serving as a focus for trade between China and Europe. Though Chinese silk was by far the most important cargo, other exotic goods, such as perfumes, porcelain, cotton fabric (from India), and precious stones, were also transshipped via the galleon. After unloading at Acapulco, this cargo normally yielded a profit of 100–300 percent. On its return voyage, the vessel brought back huge quantities of Mexican silver and church personnel bearing communications from Spain.


The Spaniards in Manila came to depend on the annual vessel so much that when a ship went down at sea or was captured by English pirates, the colony was plunged into economic depression. The galleon trade had a negative effect on economic development in the Philippines, since virtually all Spanish capital was devoted to speculation in Chinese goods.


The importance of the trade declined in the late 18th century as other powers began to trade directly with China.


Manila Galleon Trade, 1565 to 1815.


The Manila galleons or Manila-Acapulco galleons (Spanish: Galeones de Manila-Acapulco) were Spanish trading ships that sailed once or twice per year across the Pacific Ocean between Manila in the Philippines, and Acapulco, New Spain (present-day Mexico). The name changed reflecting the city that the ship was sailing from. Service was inaugurated in 1565 with the discovery of the ocean passage by Andrés de Urdaneta, and continued until 1815 when the Mexican War of Independence put a permanent stop to the galleon trade route.


Though service was not inaugurated until almost 50 years after the death of Christopher Columbus, the Manila galleons constitute the fulfillment of Columbus’ dream of sailing west to go east to bring the riches of the Indies to Spain, and the rest of Europe.


Discovery of the route.


The Manila-Acapulco galleon trade began when Andrés de Urdaneta, sailing in convoy under Miguel López de Legazpi, discovered a return route from Cebu City to Mexico in 1565. Attempting the return the fleet split up, some heading south. Urdaneta reasoned that the trade winds of the Pacific might move in a gyre as the Atlantic winds did. If in the Atlantic ships made a wide swing (the “volta”) to the west to pick up winds that would bring them back from Madeira, then, he reasoned, by sailing far to the north before heading east he would pick up trade winds to bring him back to the west coast of North America.


Though he sailed to 38 degrees North before turning east, his hunch paid off, and he hit the coast near Cape Mendocino, California, then followed the coast south to San Blas and later to Acapulco. Most of his crew died on the long initial voyage, for which they had not sufficiently provisioned.


By the 18th century it was understood that a less northerly track was sufficient, but galleon navigators steered well clear of the forbidding and rugged fogbound California coast; According to historian William Lytle Schurz, “They generally made their landfall well down the coast, somewhere between Point Conception and Cape San Lucas…After all, these were preeminently merchant ships, and the business of exploration lay outside their field, though chance discoveries were welcomed”.


The first motivation for exploration of Alta California was to scout out possible way-stations for the seaworn Manila galleons on the last leg of their journey. Early proposals came to little, but in the later 18th century.


The Manila-Acapulco trade route started in 1568 and Spanish treasure fleets and its eastwards rivals, the Portuguese India Armadas routes of 1498-1640.


Trade served as the fundamental source of income for Spanish colonists in the Philippine Islands. A total of 110 Manila galleons set sail in the 250 years of the Manila-Acapulco galleon trade (1565 to 1815). Until 1593, three or more ships would set sail annually from each port. The Manila trade was becoming so lucrative that Seville merchants petitioned king Philip II of Spain to protect the monopoly of the Casa de Contratación based in Seville. This led to the passing of a decree in 1593 that set a limit of two ships sailing each year from either port, with one kept in reserve in Acapulco and one in Manila. An “armada” or armed escort of galleons, was also approved.


With such limitations it was essential to build the largest possible galleons, which were the largest class of ships known to have been built anywhere up to that time. In the 16th century, they averaged from 1,700 to 2,000 tons, were built of Philippine hardwoods and could carry a thousand passengers. The Concepción, wrecked in 1638, was 43 to 49 m (140–160 feet) long and displacing some 2,000 tons. The Santísima Trinidad was 51.5 m long. Most of the ships were built in the Philippines and only eight in Mexico. The Manila-Acapulco galleon trade ended in 1815, a few years before Mexico gained independence from Spain in 1821. After this, the Spanish Crown took direct control of the Philippines, and was governed directly from Madrid. This became manageable in the mid-19th century upon the invention of steam power ships and the opening of the Suez Canal, which reduced the travel time from Spain to the Philippines to 40 days.


The galleons carried spices, porcelain, ivory, lacquerware, processed silk cloth gathered from both the Spice Islands, and Asia-Pacific, to be sold in the Americas, namely New Spain and Peru as well as in European markets. East Asia trading was primarily on a silver standard; the goods were mostly bought by Mexican silver. The cargoes were transported by land across Mexico to the port of Veracruz on the Gulf of Mexico, where they were loaded onto the Spanish treasure fleet bound for Spain. This route was the alternative to the trip west across the Indian Ocean, and around the Cape of Good Hope, which was reserved to Portugal according to the Treaty of Tordesillas. It also avoided stopping over at ports controlled by competing powers, such as Portugal and the Netherlands. From the early days of exploration, the Spanish knew that the American continent was much narrower across the Panamanian isthmus than across Mexico. They tried to establish a regular land crossing there, but the thick jungle, and malaria made it impractical.


It took four months to sail across the Pacific Ocean from Manila to Acapulco, and the galleons were the main link between the Philippines and the viceregal capital at Mexico City and thence to Spain itself. Many of the so-called “Kastilas” or Spaniards in the Philippines were actually of Mexican descent, and the Hispanic culture of the Philippines is somewhat close to Mexican culture. Even when Mexico finally gained its independence, the two nations still continued to trade, except for a brief lull during the Spanish-American War. The Manila galleons sailed the Pacific for nearly three centuries, bringing to Spain their cargoes of luxury goods, economic benefits, and cultural exchange.


The wrecks of the Manila galleons are legends second only to the wrecks of treasure ships in the Caribbean. In 1568, Miguel López de Legazpi’s own ship, the San Pablo (300 tons), was the first Manila galleon to be wrecked en route to Mexico.


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LAMECO: Legacy of Steel By Steve Tarani.


February 28, 1997 By MO1.


This article was reprinted with the author’s permission from the Souvenir Edition of Arnisador Magazine published by Goodwill Publications Limited. More information about the magazine can be obtained by calling Peter Morgan in London at +44 (0) 171-895 0800. Saturday, June 1st, 1996 LAMECO: Legacy of Steel By Steve Tarani Swollen knuckles, bleeding forearms and […]


Kapisanang Mandirigma.


January 10, 1998 By MO1.


Kapisanang Mandirigma – A federation of warriors from different disciplines of the Warrior Arts of the Philippines. It is not a style, nor a representation of any singular style, but rather a federation of practitioners with similar goals to provide a vehicle for growth and personal discovery through continued training. Founded in 1998 by Guros […]


Mandirigma – Online Since 1998.


Mandirigma - Online Since 1998 Mandirigma Research Organization also known as mandirigma is a project of Kapisanang Mandirigma. Their focus includes preserving and promoting the Warrior Arts commonly known as Kali, Eskrima and Arnis. The Warrior Arts is one of the most important aspects of any society because its very nature is to defend and preserve […]


Baybayin: Pre-Spanish Philippine writing system.


February 21, 1999 By MO1.


Baybayin Baybayin is a pre-Spanish Philippine writing system. It is a member of the Brahmic family and is recorded as being in use in the 16th century. It continued to be used during the Spanish colonization of the Philippines up until the late 19th Century. The term Baybay literally means “to spell” in Tagalog. Baybayin […]


Virtual Filipino Martial Arts Museum.


Kapisanang Mandirigma founders Guro Ariel Flores Mosses, Guro Arnold Noche, Guro Bud Balani and Guro Dino Flores mentioned in the Virtual Filipino Martial Arts Museum’s “Top 200 Living Guro’s” List Exerpt from: filipinomartialartsmuseum/index. htm Welcome to the Filipino Martial Arts Museum, the virtual museum and repository of knowledge of Filipino Martial Arts (FMA) systems, styles, […]


Film: Sticks of Death (Arnis: The Sticks of Death) – 1984.


February 13, 2000 By MO1.


Sticks of Death (Arnis: The Sticks of Death) This Filipino Martial Arts action film features Roland Dantes. Dantes plays Johnny Guerrero, a man who masters the ancient art of arnis with the help of his grandfather to get revenge on a group of crooks who attempted to beat him to death. Using two deadly sticks, […]


Documentary WWII: Battle of Corregidor – The Fight for Manila – Philippines 1942.


The Battle of Manila – Starts with discussion from 2 Vets memories of the WW2 Japanese invasion and internment of civilians to the military incursion to rescue the civilian prisoners at Santo Tomas and Battle of Corregidor. Battle scenes in Philippines, views of rescued US civilians, street fighting in Manila at Intramuros, bridges destroyed. [& hellip;]


“PHILIPPINE LANGUAGE TREE” Diagram, by William Henry Scott (1984)


July 17, 2000 By MO1.


“PHILIPPINE LANGUAGE TREE”, William Henry Scott (1984)


June 12 as Independence Day by Diosdado Macapagal Former President of the Philippines.


June 10, 2001 By MO1.


June 12 as Independence Day by Diosdado Macapagal Former President of the Philippines “A nation is born into freedom on the day when such a people, moulded into a nation by a process of cultural evolution and sense of oneness born of common struggle and suffering, announces to the world that it asserts its natural […]


The Moro Kris.


January 29, 2002 By MO1.


The Moro Kris The kris is the most famous Moro weapon. Variations are found in every Moro tribe and it was a key symbol of a man’s status and rank in society as well as being a powerful talisman. Kris blades are wide at the base, double-edged, and can be waved, half-waved half-straight, or straight […]


The IGOROT People – Bontoc, Ibaloi, Isneg (or Apayao), Kalinga, and Kankanaey.


January 26, 2003 By MO1.


Inhabiting the rugged terrain of the Cordillera Region of Northern Philippines are six ethno-linguistic tribes known as the Ibaloy, Kankana-ey, Ifugao, Kalinga, Apayao/Isneg, and the Bontoc. They are referred to by a generic term, Igorot, a word coined from the root word, “golot” meaning mountain. Unlike most of the Philippines, which were ruled by Spaniards […]


World Filipino Martial Arts Expo 2003, Bellevue, Washington.


World Filipino Martial Arts Expo 2003, Bellevue, Washington.


The Butuan Silver Strip by Hector Santos.


January 28, 2005 By MO1.


The Butuan Silver Strip by Hector Santos © 1996 by Hector Santos All rights reserved. bibingka/dahon/mystery/silver. htm The Butuan area has been a rich source of material from ancient Philippines for both treasure hunters and trained archaeologists. So it was in the mid-seventies when a team from the National Museum of the Philippines excavating a site […]


Novel: Noli Me Tangere by José Rizal. First Published in Berlin, Germany 1887.


Noli Me Tangere is a novel by Filipino polymath José Rizal and first published in 1887 in Berlin, Germany. Early English translations used titles like An Eagle Flight and The Social Cancer, but more recent translations have been published using the original Latin title. Though originally written in Spanish, it is more commonly published […]


Cordillera Administrative Region – Northern Philippines.


June 21, 2007 By MO1.


Cordillera Administrative Region The Cordillera Administrative Region (CAR) of the Philippines is a land-locked region consists of the provinces of Abra, Benguet, Ifugao, Kalinga, Mountain Province and Apayao. Baguio City is the regional center. The Cordillera region encompasses most of the areas within the Cordillera Central mountain range of Luzon, the largest range in the […]


Mandirigma Research Organization/Mandirigma.


January 10, 2011 By MO1.


Mandirigma Research Organization/Mandirigma, a project of Kapisanang Mandirigma, is a research organization dedicated to cultural research. Their focus includes preserving and promoting the Warrior Arts of the Philippines commonly known as Kali, Eskrima and Arnis. The Warrior Arts is one of the most important aspects of any society because its very nature is to defend […]


Kali Klub Sa Historic Filipinotown Los Angeles.


January 10, 2011 By MO1.


Kali Klub Kali Klub, an award-winning project of Kapisanang Mandirigma, initially started as a positive diversion against drugs and gangs for youths in the Temple-Beverly corridor, now known as Historic Filipinotown. It is; a collaboration with several non - profit agencies in the area such as FilAm Arts, SIPA and PWC. Now entering their 9th year, […]


Lameco SOG – Kapisanang Mandirigma.


January 11, 2011 By MO1.


Lameco SOG – Kapisanang Mandirigma The Los Angeles – Historic Filipinotown Chapter of Lameco SOG – Kapisanang Mandirigma includes Guros Joel Adriatico, Hospecio “Bud” Balani Jr., Mar Elepaño, Choy Flores, Dino Flores, Arnold A. Noche, Gary Quan and Hans Anton Tan . It is also this core group that came up with the term “SOG” […]


Grandmaster Christopher ’Topher’ Ricketts Interview by David Foggie and Dino Flores.


January 11, 2011 By MO1.


Grandmaster Christopher ’Topher’ Ricketts Interview Research & questions by David Foggie Interviewed by Dino Flores. Answers by Master Ricketts given in Tagalog, Translation by Dino Flores. Interview commenced 12 th February 2006 and conducted over a span of three months by Dino Flores in Los Angeles, California U. S.A. Grandmaster Christopher N. Ricketts or ‘Master Topher […]


Lameco Eskrima.


January 11, 2011 By MO1.


Lameco Eskrima is the system of Filipino martial arts founded by the late Punong Guro Edgar Sulite based on his training and experience with various Philippine Martial Arts masters, with heavy influence from Jose Caballero and Antonio Ilustrisimo. The word Lameco is actually a combination of words which are the three basic ranges of combat […]

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